Een week vol geven #40dagengeven

20150221_130025Van zaterdag tot zaterdag – een week van Geven in het kader van de 40dagengeven – actie van KVLV

Op zaterdag (21/2) gaf ik een bloemetje aan een vriendin. Daar waren we met het hele gezin uitgenodigd om een gezellige avond samen door te brengen: lekker eten, wat praten. Voor de kinderen ook heel erg tof, aangezien er voor elk kindje een leeftijdgenootje aanwezig was.

Zondag – rustdag

puzzels en dvd's voor de naschoolse opvangMaandag gaf ik aan de opvangklas van de school drie puzzels, een gezelschapsspel en zestal Dvd’s.

Dinsdag ging ik lunchen met een vriendin, een maand geleden gaf ik haar twee kasten cadeau, die zij goed kon gebruiken en ik uit de weg wou. Goede deal lijkt me. Ik vertelde haar over het 40dagengeven project en ze wist me meteen te vertellen dat ik haar eigenlijk vaak iets geef, zomaar: een kaartje , een briefje met een mooie zelfgehaakte broche erbij, een zakje thee, en dat ze daar dan altijd vrolijk van wordt. Tja, kijk, daar doen we het voor. Vrolijkheid!

Woensdag ben ik extra lief geweest tijdens het autorijden: zoals mensen doorlaten die anders nog een half uur moeten staan wachten voor ze de baan op kunnen rijden. Altijd stoppen aan een zebrapad en ook stoppen waar er geen zebrapad is maar er mensen willen oversteken. En als ik zelf eens voorrang krijg: altijd wuiven om dankjewel te zeggen, ook al vind ik dat ik recht had op die voorrang! Vriendelijkheid is toch zoooo ongelofelijk ondergewaardeerd! Zeker in het verkeer.20150226_142654

Donderdag gaf ik aan mijn schoonmoeder een prachtig juweel, waarvan ik weet dat zij ze veel zal dragen en dat het echt wel haar kleur is (oranje)

Vrijdag had ik mijn derde dag in de opleiding levensverhalen. Ik bracht voor al mijn Nederlandse medecursisten een grote doos lekkere pralines mee. Zij noemen dat bonbons, gek hé? Maar de naam maakt niet zoveel uit, ze werden heel hard geapprecieerd!

Vandaag gaf ik een mini nota-boekje met een prachtige tekening van Rebecca Dautremer aan mijn goede vriendin Elke van Boek&Koek. Ik weet dat zij altijd vol gekke, inventieve, originele, fantastische ideeën zit, en nu heeft ze een speciale plek om dit op te schrijven!

Gaf jij deze week zomaar iets weg?

Liefs,

Vanessa

Ps: morgen = zondag = rustdag, maar complimentjes weggeven is geen moeite, hé?

One thought on “Een week vol geven #40dagengeven

Geef een reactie

